05 June 2014

Perhentian Island my wish !


Assalamulaikum..


Nak citer keterujaan.. tapi tengok jam dah lewat. Mata pun dan2 laaa anta mesej ke otak. Penatlah.Choi sangat kan? Tapi, before cite jadik basi, kita abadikan la sikit ye dop?

So, as we ollllsss know, sekolah bercuti selama almost 3 weeks. Gila kau lamaa tu. Huu. So dalam cuti ni, aku ke selatan, ke pantai timur dan ke utara. Yang paling teruja adalah ke Pantai Timur nuu. Haahaha..

My dream comes TRUE bebehh ! Perhentian Island!! whoaaaaaaaaa!! mcam nak joget2 atas bot. hahaha

Dia memang best pergi tempat yang best dengan orang yang kita suka. Haha . Kalau ko pergi dengan orang yang ko benci, hadap la apapun, mesti tak best.. makanya, siapakah orang yang best aku pergi bersama tu? Mr.A lah.. a.k.a sponsor percutian kali ini. haha. THANKS dear !

Kami dari Kajang, naik bas. Memang aku yang decide kita pergi by bus. Hadap nak drive 12 jam? Tak payah. Kita nak relax. So, pergi naik bus lah malam 02hb tu. Sampai Kuala Besut almost 7am , pada 03hb tu. Whoaaaa.. Pekan kecil sahaja. Aku mmg ah batak. Aku tak dapat gambaran pun before. Bila dah sampai, serious batak. Hahaha..

Then, janji dengan agent around 830 camtu. So kami makan la dulu. Siap2 apa suma, agent datang bagi pas masuk hotel apa suma, here we go. Naik boat nak ke seberang sana.. Serious laju. Huuu.. Mr.A pegang je i. Takot i tdo ke? heyy.. i takkan tdo ok.hahaha









Sampai je pulau tu.. Subhanallah.. cantiknyaaaa lautt !!!! Jernih sangat2. Macam nak menangis rasa sebab my wishlist dah tercapai !!! Huuuu.. Then, check in bilik.. Bapakkk lawaaanya bilik . Huuu










Untuk 2nd day, aktivitnya adalah snorkeling. Lagi teruja !! Seumur hidup aku, aku takkan lupa saat ni. Hahah. Aku sangat la mengharapkan utk snorkeling. At last, dapat! Walaupun tak reti berenang. Asyik bergayut dekat boat je, dengan Mr.A. Hahaha. Lantak ah, Janji nampak coral.

















Sekarang cakap kenapa aku tak teruja????? hahahahahahhahaaha... Mr.A lagiii la.. Tapi control. haha

Pastu, malamnya masing lena terkapaq. Penat, Aku siap sakit lagi bahu. Menangis2 gak aahh. Nak kata berenang, tak pandai. hahahaa..

Lepas tu, 3rd day, balik la kami. Sedihhh tau !! I taknak balik !!! Tapi, Mr.A pujuk.. Nanti kita datang lagi.Taknak !! I nak pergi MABUL ! Hahahaa.

Memang betul, bila kita pergi tempat yang kita suka yang kita impikan  dengan orang yang kita harapkan untuk pergi bersama, perasaan itu sangat indah dan sukar untuk digambarkan. Alhamdullilah.. Allah bagi kesempatan untuk kami terokai keindahan dan keagungNya.

Itu sahaja.. Terima Kasih sangat kepasa suami tercinta. Sanggup layan saya. Walaupun penat, walaupun bajet ngam2.. haha.. Dapat jugak kita pergi . Nanti pergi lagi yeh? hahaha..


Kesayangan saya.
I Love U. 
Hewhew..



Love,
Ayu.

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah.banyak kenangan yang terindah dapat kita rasai disana. semoga dengan izin-Nya, dapat kita sama2 menghayati lagi keindahan Allah. InshaaAllah..Saya sayang sama Kamu Nurul Yuhanna..
p/s: next trip Pulau Mabul kena simpan duit awal2 ni..hehe.

Yeah, saya! said...

Yeayyy !!MABUL aku Datang ahh pasni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...