30 January 2012

Review AJL-26

Assalamualaikum..

Aku suka hiburan. Haha. Aku peduli hape orang nak kata buang masa ke apa. Aku suka. So, bila suka, wajib tengok setiap anugerah yang berprestij di Malaysia ini. Macam AJL semalam lah. huhuhu. Bila boleh buat review pasal AJL semalam, aku tetiba rasa aku macam reporter MELODI. Kelasssss kau Jahhhhh..... Kehkehkeh.



So, semalam dari mula bersiaran, sampai la ke noktah terakhir aku tengok AJL26 ni tanpa miseds any part, waima iklan pun. Kehkehkeh. Aku sangat berpuas hati dengan semua keputusan juri. Even aku mengharapkan beribu sesalan jadi Juara. But it's ok, Hafiz also good. Not very bad. Hee. (macam aku juri)...

Rata-rata, semua ok. Just ada satu lagu yang aku memang tak suka sejak dia tercalon pun. Haha. Malas nak mentioned sini, kang tak pasal aku kena banned. Haha. Janji dia tak menang. Puas hati aku. muahahaha. Awat jahat sangat? kehkehkeh..


Antara lagu yang aku tertunggu-tunggu sangat nak tengok adalah :


Beribu sesalan- 3 suara



Awan Nano - Hafiz





 Alyah- Kisah hati


 

Ini lagu-lagu favourite aku actually yang aku dok tunggu semalam. Memang tak menghampakan. Heh. Pastu, tetiba terjatuh cinta pulak dengan beliau ini. Heh. Even aku tak suka sangat lagu ni.. Bakar piano segala. Huhu


Over all, Ok je bagi aku. Except ada satu dua lagu yang aku rasa tak patut masuk AJL pun. Haha. Ini JUARA LAGU. So, mesti la lagu yang betul-betul mantap kan patut tercalon. Tapi, siapalah aku? Kalau aku juri. memang aku dah tolak awal-awal penyertaan 'lagu' yang aku benci tuh. Haha.

Eh lupa, semalam juga ada kan lagu sedetik lebih. Aku pelik kenapa bukan penyanyi asal yang nyanyi. Sms Athirah, dia kata Anuar Zain mahal. Tak main la masuk pertandingan-pertandingan macam ni.. Ehhhhh.. poyonye . Haha, Siti pun dulu masuk jerr.... Hebat jugak. Ee.. meluat tetiba. Nasib baik Jac bawak lagu tu dengan sangat best sekali. SANGAT AWESOME bagi aku. 



Wah, sarat la nanti entry ni.. Video segala. Heh. Aku kalau suka, dok ulang tengok la nanti ni.. Huhu. And last but not least, standing ovation aku bagi kat performance yang last Tribute untuk Allahyarham Sudirman tuh.. woot..woot !! Aku terobses sangat dengan Hazama & Lan. Yes. Aku memang minat kedua-duanya. Dari Hazama gagal AF sama dengan Mawi sampai dia dapat jadi Juara AF 7 kot yang baru ni.. Pastu, Lan time dia dengan MUH lagi.. Lagu dia yang  ' Tiada Bintang.... Dapat menerangkan hati yang bla..bla.. bla..' tu aku hafal gila-gila. Muahahaha. FUN ! So, semalam, macam nak gugur jantung bila tengok si jantung hati perform atas stage tuu.. Eh? 

Gagal cari gambar diorang masa buat performance semalam. Tak kisah la. Layan aje lah. 


Lastly, TAHNIAH kepada sifu M.Nasir yang cool, Budi Hikayat yang aku tak pernah tengok rupa and hafiz awan nano nano nano .. Simple je, pakai t-shirt buruk dengan track suit. Jimat. RM35k, tak payah dah tolak harga baju. Haha. Asal aku sibuk dok calculate duit orang? wakakaka..




Salam Monday Blues yawwww !


# Aku rasa AJL ni pun salah satu rancangan hiburan yang bagus untuk family. Sebab apa? Sebabnya, semalam seisi rumah aku berada di hadapan TV. Sampai la ke minit terakhir AJL TANPA menukar ke channel yang lain. Sebelum ni, JANGAN HARAP.  sekian.


Bye !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...