20 September 2012

Kad Kahwin siap !

Assalamualaikum..

Huihhhhh... Aku penat sangat2 ni. Hehe. Tapi sempat update. Tadi balik sekolah hujan lebat gilozzzz! Basah lah. Tross sexy. hahaa. Selamat depan rumah je. Then, mandi2, solat, iron baju untuk esok, n aku masak. Kehkeh. Aku lapar gila even da makan 2 polisterin nasik lemak. ekekekee..

Aku goreng ayam, rebus daging konon buat sup and lastly buat air asam. Semua menu di atas : MASIN !
Haha. Apa la nak jadi. Selamat la nasik masak dengan air kosong je, kalau tak mesti MASIN jugak! Haihhh! Then, mencatat book of record , apabila pompuan ni balik tak tido! Muahahaa. Aku pelik nape aku tak tido. Mungkin ada perkara yang memanggil2 aku untuk aku siapkan. Maka, tido aku letak tepi hari ni,

So, apakah perkara yang membuatkan aku tak tido? Yeah, ini dia projeknya. Huhu. Aku tengah bertungkus lumus menyiapkan wedding card untuk abg Mr.A. Aku draft, aku edit, and aku sesuaikan dengan permintaan. Simple katanya. So, aku dah buat dari cuti hari tu. Seronok. Aku suka benda2 macam ni. Aku suka mendesign di dalam laptop. Mengedit segala2nya. Suka sangat. Dah 2,3 kali jugak aku designkan kad kahwin untuk member2 hari tu.

Rasa macam nak wat business mendesign card. haha. Ada ke? Aku tak rasa beban (walaupun penat nak mati). Kalau buat plan lagi la penat.. Sebab actually dia boleh buat guna software2 . And aku ada belajar 1, guna photoscape pun boleh. The problem is, kena lakar jalan atas kertas, then scan. Hoihh.. tangan aku mana mampu pegang pensil. Sah2 lagi hodoh. So, aku guna words. WORDS ok. Ulang sekali lagi, WORDS !!! Sambung satu persatu line untuk membuat jalan. Gigihhhh kannn?

Untuk front page, aku guna Microsoft Image Digital, dengan Photoscape sahaja. Eh, kenapa bukan Adobe Photoshop C5 ape kebenda?? TAK ADA MAKNA ! Aku buta menatang tuuu! hahaha. Aku pandai dua ni je. Tak la pandai, boleh gagah la. and dalam hp, ada 1 lagi photowonder. memang wonderful lah! hee.

Makanya, untuk kad yang aku design ni, walaupun bukan kad aku .. tapi aku rasa aku dah bagi semua jiwa dan raga aku dah. Sebab, aku memang macam ni. Benda yang aku suka, aku tak kisah. Aku akan buat dengan sangat baik. :) (walaupun mungkin pada pandangan orang lain, tak baik. Peduli apa aku)

Azam aku, bila aku kahwin nanti, aku nak design sendiri kad aku. Lepas tu, aku nak hantar kedai suruh print atas kad yang cantik and mesti keras dan ada sampul. Hee .. :). Lepas tu, aku nak design banner aku sendiri.. Lagi, aku nak buat.... eh, asal hover?? Entah kahwin ke tak, veranganssss la kann? Huhu




Kalau boleh buat bisnes, mesti masyukkkkkkk ! Jom, aku tunjuk design aku. Abadikan di belog terchenta.






The Front
 
Dalam tak boleh. Sebab ada maklumat peribadi yang perlu dirahsiakan. Maka,marilah melihat pelan ke rumah pengantin yang aku buat menggunakan WORDS. (orang guna Words buat surat. Heh)


The Back



So, inilah dia hasil tangan aku. Hasil kerja aku. Harap lepas ni, kalau ada peluang buat lagi nak improve banyak benda so that orang akan cakap, 'wow! amazing lah kau Ayu' ----------- >> Blah laaaaar!




# Semoga jodoh aku ada, aku kahwin dan aku boleh buat macam ni untuk diri sendiri. Huhu.




Take Care! Bye!










2 comments:

Noor Ain Bt Yaacob said...

pndainya reka kad kawen.. klo taw ritu akutempah kat ang ja.. hahaa

Yeah, saya! said...

haha.. aku wat besa2 je.. suka la. mcm nak wat bsnes. kalau ang tmpah kat aku ri tu, aku wt hodoh2. hahahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...