25 April 2012

Macam-Macam Hal ! Buat Hal !!

Assalamualaikum..

First, pepagi lagi dah kecewa. Sebab result SPP kuar, tapi opsyen aku belum lagi. BM dengan apa kebenda tah la.Alahai.. Tertekan lagi. aku tolong cekkan untuk member, dia berjaya. Alhamdullilah. Tahniah Erhan. And untuk yan, Tahniah jugak. (dia cek sendiri..kehkeh). Aku jugak yang entah bila.. melopong lagi tunggu. Takut nye laa..

And, pepagi jugak lagi..aku busy ya amat. Nak kena update antivirus, scan setiap PC. Yes, each PC. Gila tensi!! haha. susah kot. bnci aku. Tapi, amanat boss, maka kena la buat. untuk anak2 aku nanti, sila belajar bagus2 dalam bidang bisnes, pastu korang bukak la bisnes sendiri, jadik bos. Huhu.. Lepas siap, terus on9. Sebab nak tengok result.. Yeahhh! Result dah kuar. ! Sekali.... result opsyen lain. Ok takpe.

Then, kawan aku tagged la nama aku kat FB. huhu.. And tetiba ada la kawan lain dari opsyen lain dok hentam dalam tu.. Memang dia melawak.. Tapi kan tengah kecewa masa tu..memang aku sangat2 panas. Hangat hati ni orang kedah kata. Benci!! Kan dah kena sound dengan aku.Laser lah pulak tangan ni..hahahaa.. Sorry ar, kacau aku lagi. kehkehkeh.. Tapi, actually aku pn mlwk saja.. Marah kejap je.. Lantak la.

Then, tetiba datang plak pakcik tua mana tah.. (actually dia cust cc aku) mulut macam ....... "tak mengajaq lagi? orang tak ambik dah la tu.." Ya Allah.. pakcik oi.. saya doakan anak pakcik bukan lah graduan ISMP. ISMP =ijazah sarjana muda pendidikan.. Teruknye la rakyat malaysia berbangsa melayu ini. T_____T

So, ini antara benda2 yang membuatkan mood gembira aku turun mendadak sehingga ke angka -ve. -1 kot. sangat2 down. Then, merajuk aku pada si dia actually tak habis lagi. Haha.. Entah. Aku kan emosi. Tapi, takkan semuanya salah aku? Bilamana benda yang selalu dibuat dulu, tetiba sekarang dah tak buat. Kenapa berubah? Aku benci perubahan. Sangat tak suka. Tapi, sapa aku nak menghalang dari terus terjadi. Dan ya, aku ada satu perangai buruk, aku kalau terasa hati, aku akan diam. pendam. Dengan harapan, orang tu tahu. *Tapi, mana boleh mcm tu kan??* T____________T .


Aku tak dibayar untuk mengabdikan diri pada orang lain. Aku juga tak dibayar untuk menurut perintah orang lain. Aku tak dibayar untuk melukakan hati sendiri. Yes, i'm talking about money right now, sebab kalau aku diberi 1 juta sekalipun, belum tentu aku lakukan perkara-perkara di atas.. Kerna aku punya hati. Satu sahaja. Sinilah tempat luka, sinilah tempat gembira. Hmmmm..


Aku penat menjaga hati orang. Hati sendiri pun tak terjaga. Cukup lah buat aku terasa. Aku tak mencari derita.

Sekian sesi luahan hari Rabu. Actually wordless wednesday. Tapi, aku rasa aku tak mampu nak wordless lagi dah. Terima Kasih Blog.  Kadang-kadang alam maya bukanlah medium komunikasi yang baik, tapi pada aku ia merupakan medium luahan hati yang terbaik. Sekian.


Eh, di sebalik kekecewaan, aku kan hover tak menyempat. Padahal gaji tak masuk lagi . Lepas ni puasa. (ala, seminggu je lagikkk.. kehkehkeh) Aku dah beli idaman aku. Tak kisah la, aku nak aku mesti beli. So, tetiba ada lagi dua benda yang dok gila tadi.. muahahaa.. #dasarbernafsubinatang !


Hey ms.pants, agak2 sok kita leh jumpa tak? muahahahaa. YESZZZ!!



Ini target seterusnya.. Matiklaaaahhhhh !!




 Yang ini


 Atau yang ini??




Yang penting , dua item ni below RM 100.00. Weyh, aku keje penattt kot ! Come on, reward sket diri. Hakhakhak..





Bye!




















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...